התפתחות תעשיית הפמילי אופיס

טלי וולס
התפתחות תעשיית הפמילי אופיס

אחת ההתפתחויות המרתקות בתעשיית העושר הפרטי מאז תחילת המילניום החדש הינה האבולוציה של משרדי ה-Family Office.

למרות שנידמה שמדובר על שירותים חדשניים, משרדי הפמילי אופיס" הראשונים בארה"ב הוקמו עוד במאה ה-19.

משרדים אילו הוקמו על ידי כמה מהתעשיינים העשירים ביותר במדינה כתוצאה של חוסר שביעות רצון מההיצע המצומצם של בנקים וברוקרים.

אחד המשרדים המשפחתיים המפורסמים הוא משרד של משפחת רוקפלר.

במשך השנים השירות הייחודי של הפמילי אופיס, היה מיועד למועדון סגור של משפחות עושר בעלי הון של 100,000,000 $ ומעלה.

אולם לאורך השנים ובעיקר החל משנות ה 2000 בשל מגמות הגידול בעושר העולמי (מנתוני דוח העושר העולמי, קרדיט סוויס, עולה כי בשנת 2021 בלבד עלה העושר העולמי המצטבר ב-9.8% לסכום כולל של 463.6 טריליון דולר, מדובר בעלייה של 41.5 טריליון דולר ב-2021).

מעבר לגידול במספר חברות הפמילי אופיס (לפי Ernst & Young Global Limited, לפחות 10,000 משרדים מאכלסים את העולם. ורובם נוצרו ב-15 השנים האחרונות) חברות הפמילי אופיס עברו אבולוציה ולצד חברות שהוקמו לטובת טיפול בהון של משפחת עושר אחת, מתבססות פירמות המעניקות שירותים לעשרות ואף למאות לקוחות מסדר גודל קטן יותר, אך עדיין מהמאיון או האלפיון העליון.

מה זה פמילי אופיס?

משרד משפחתי הוא פתרון הגיוני שמשפחות עצמן המציאו כדרך להאציל את הפעילויות הפיננסיות, האדמיניסטרטיביות והתכנוניות שלהן לצוות מרכזי ומתואם שהן מפקחות עליו.

המהות של הפמילי אופיס היא להוות פתרון ייעודי לניהול מורכב של העושר המשפחתי.

מדובר בכלי התומך במשפחה בניהול השוטף של ענייני המשפחה ואסטרטגיה ארוכת טווח.

שירותי פמילי אופיס יכולים לכלול ניהול נכסים והשקעות, תכנון ירושה, תכנון מס ופילנתרופיה.

האסטרטגיה והיעדים הכוללים של Family Office צריכים להיות מבוססים על מטרות ההשקעה, האתיקה והאמונות של המשפחה.
הייחודיות של משרדי הפמילי אופיס היא באופי ממערכת היחסים המבוססת היכרות ועל אמון, יחסים אלה הינם חשובים על מנת ששני הצדדים ירוויחו.

החברה מסייעת למשפחה בהגדרת מטרותיה ומעורבת באסטרטגיה המשפחתית, ומנהלי החברה עשויים להיות מעורבים בסוגיות רגישות כמו העברת הון בין-דורית וגישור בין בני המשפחה בעת מתחים העלולים להיווצר על רקע כספי וכדומה.

מה היתרונות של פמילי אופיס

כאמור, שירותי הפמילי אופיס התפתחו מתוך הצורך לתת מענה למשפחות בעלי הון, כאשר בבסיס הצורך עמד המורכבות בניהול נכון של ההון למול הצורך בידע בתחומים רבים ובחוסר הזמן והמשאבים , הייחודיות של משרדי הפמילי אופיס באה לידי ביטוי קודם כל בהיכרות עם צרכי המשפחה אבל גם באופן הניהול הפרואקטיבי למול המשפחות כל אילו מתורגמים ליתרונות העיקריים שחברות ניהול העושר מספקות למשפחות:

  1. גישה לשירותים מרובים – משרדי הפמילי אופיס הוקמו מתוך הצורך לתת מענה למכלול הצרכים של משפחות בעלי הון, לפיכך שירותי המשרד הינם מגוונים ומכוונים לתת מענה למכלול הצרכים הפיננסיים החשבונאים והכלכליים של המשפחה כולל ניהול נכסים, ניהול חוב, תכנון הכנסה בפרישה, ניהול סיכונים, תכנון פיננסי אסטרטגי ותכנון העברה בין דורית.
  2. הסתברות גבוהה יותר להשגת יעדים פיננסיים – משרדי הפמילי אופיס מנהלים מערכת יחסים המבוססת על היכרות טובה עם צרכי המשפחה והיקף הנכסים.
    ניהול והקצאת ההון של המשפחה מתבססים על היכרות זו ומאפשרים הקצאה מתאימה יותר של ההון גם בהיבטי חשיפות לסיכון, מיסוי ועוד.
    מחקרים מוכיחים כי משפחות שמנהלות את ההון שלהם בהתאם למטרות החיים צפויות להגדיל את ההון ולשפר את ניהול העושר למול משפחות שלא נוהגות כך.
  3. הקצאה טובה יותר של ההון – משרדי משפחה מסוגלים להתמקד בבחירת ההשקעות הנכונות למשפחה, כלומר אלה עם סיכוי גבוה יותר לעלות על השווקים.
    תכנון הקצאת נכסים מבוסס מטרה, ערכים, ואופקי זמן, מאפשר קבלת החלטות השקעה ממוקדות.
    בנוסף יכולת החברות להנגיש סוגים חדשים וחדשניים של השקעות בארץ ובעולם וחוסר התלות שלהם בגופים פיננסיים יחידים מאפשר פיזור רחב ומגוון של התיק ויעילות של ניהול הנכסים.
  4. היערכות למוות בלתי נמנע ומיסים – תכנון הירושה, והעברת נכסים לדור הבא מתוך מטרה להעביר את העושר בצורה נכונה ותוך צמצום השפעה של אירועי מס ו/או מיסי עיזבון או עושר על הצאצאים.
  5. צמצום עלויות – ריכוז הניהול והפיקוח על הנכסים אצל גורם מומחה אחד מאפשר שיפור היעילות בניהול הנכסים תוך ביטול כפילויות, זיהוי כשלים ניהוליים וצמצום עלויות.
  6. פיקוח יעיל וחסכון בזמן – גורם אחד שמנהל ומפקח על כלל הנכסים השונים בראייה כוללת .

אם אתם צריכים ייעוץ לגבי ניהול ההון שלכם או מחפשים מי יכול לנהל את הונכם, אנחנו בחברת Lifegoals, נשמח לעמוד לרשותכם – מוזמנים ליצור איתנו קשר – לחצו כאן.

אודות הכותב
טלי וולס
מנהלת את תחום התכנון הפיננסי, מייסדת הפירמה ומתכננת פיננסית בכירה.
בעלת רישיון פנסיוני, הסמכה בניהול תיקי השקעות, תואר B.A ו- M.B.A במנהל עסקים. בעלת -17 שנות ניסיון בתחום הפיננסים וחיסכון ארוך טווח (פנסיוני) . מרצה בכירה בתחום התכנון הפיננסי.
נהנתם מהמדריך? היו חברתיים שתפו:
וואטסאפ חייגו עכשיו השארת פרטים
Skip to content